De Vragendokter

opdrachtgever de vragendokter

wat visuele identiteit en logo ontwerp, social media, website

wanneer sinds 2025

 
 

Jojanneke Kant – a.k.a. De Vragendokter – is een huisarts met een missie. Met haar instagram account zet ze al ruim 5 jaar in voor meer ruimte, erkenning en menselijkheid in de zorg. Ze maakt persoonlijke verhalen zichtbaar, stelt kritische vragen aan het systeem en neemt geen genoegen met halve waarheden. Online en offline is ze actief als stem voor patiënten, collega’s én beleidsmakers.

Studio Kustwacht ontwikkelde een krachtige visuele identiteit, een website en social media-uitingen die aansluiten bij haar als persoon en als arts: persoonlijk, kleurrijk en duidelijk, met subtiele elementen die verwijzen naar de medische wereld. Het op de esculaap gebaseerde logo herbergt een vraagteken en uitroepteken als vertaling van haar heldere missie en onverschrokken inzet.

 

 
 
Beeldmerk en woordmerk De Vragendokter, inclusief tagline
 
 
Voorbeeld van een oogziekte in de vorm van De Vragendokter huisstijl
Animated gif van het logo voor De Vragendokter in verschillende kleurstellingen
 
 
Voorbeeld van een Podcastaflevering van De Vragendokter met speciaal podcast logo
Foto van Jojanneke kant in de vorm van een stethoscoop in de huisstijl van De Vragendokter
 
 
Presentatie van de desktop website voor De Vragendokter, homepage
 
 
Presentatie van de desktop website voor De Vragendokter, homepage
 
 
Presentatie van de desktop website voor De Vragendokter, homepage
 
 
Presentatie van de desktop website voor De Vragendokter, homepage
 
 
Instagram post voorbeeld voor De Vragendokter
 
 
Visuele identiteit, huisstijl, overzicht van De Vragendokter
 
DEEL DIT PROJECT
Portfolio Werkwijze Over mij