
werkwijze & visie
Wat kan je van mij verwachten? Diepgaande betrokkenheid. En de zachte eerlijkheid van een echte vriend. Dat betekent dat ik niet altijd met je meepraat, maar wel altijd met je meedenk. Ik stel vragen en luister met aandacht en een open mind. Ik verdiep me in jouw bedrijf of product en bekijk het door de ogen van jouw eindgebruiker. Ik lever graag een betekenisvolle bijdrage en sterk onderbouwde concepten & ontwerpen.
Achter een goed ontwerp schuilt altijd een goed verhaal. Voordat we voor je aan de slag gaan, willen we je daarom leren kennen. Wat doe je, wat drijft je, wat maakt jouw product of dienst onderscheidend en wie wil je bereiken? In ons eerste gesprek komen we tot de kern van je vraag. Wat heb je echt nodig en hoe kunnen we je daarbij helpen? Wij geloven in duurzame relaties, gebaseerd op wederzijds vertrouwen. Goed persoonlijk en direct contact.
Als we genoeg weten, vragen we jouw vertrouwen en trekken we ons even terug. We sluiten ons op, brainstormen, doen grondig onderzoek en geven ideeën de ruimte om te kunnen groeien. We ontwikkelen een concept en toetsen alle stappen in ons proces aan de kernwoorden of -zinnen die we hebben opgesteld. We leggen de basis voor je visuele identiteit, waaruit verder ontwikkeld kan worden.
Few things are more meaningful than seeing your work help change someone’s life for the better
— IFNP
Visuele identiteit
Ik hoor je denken, wat is dat dan? Een visuele identiteit? Kort gezegd, alles heeft een visuele identiteit. Zelfs je moeder. Haar achtergrond, haar uiterlijke verzorging, woordkeuze, de auto die ze rijdt. Zelfs haar soep is onderdeel van wie ze is. Maakt ze verse soep? Of komt het uit een pak? En is het dan Unox, het basic huismerk of een luxe biologische soep van de versafdeling? Het klinkt misschien niet relevant, maar al deze ingrediënten leiden tot een totaalbeeld dat anderen van ons hebben. Ze vormen onze identiteit.
De visuele identiteit vormt dus de basis voor alle uitingen. Ook een magazine, product of campagne hebben een identiteit. Tone-of-voice, kleurgebruik, typografie, een herkenbare illustratie- en fotografiestijl. Ook de gekozen kanalen voor communicatie spelen een rol. Samen vormen ze een geheel. Wij nemen al deze elementen mee in ons onderzoek en werken het tot in de detail uit. We zorgen ervoor dat het klopt. En ja, daar hoort een logo natuurlijk ook bij.